Element offices: Meer inzicht door call tracking

Inzicht in een campagne is erg belangrijk. Als klant (en als marketeer) wil je weten of het advertentie budget goed besteed wordt. Vaak zijn de conversies digitaal en goed meetbaar; denk aan een verkoop bij een webshop of een online offerte aanvraag. Maar in de diensten sector wordt nog vaak de telefoon gepakt. Een lastig te meten conversie, maar hier is een oplossing voor: call tracking.

  • +35
    Rondleidingen
  • 400%
    Meer conversies

VERHUREN VAN KANTOREN

Reward draait al een lange tijd de Google Ads campagnes van Element Offices. Deze campagnes zijn verdeeld in het verhuren van kantoren, vergaderruimtes en virtual offices. Hierbij is communicatie met de klant belangrijk omdat de beschikbaarheid van kantoren continu wijzigt en adverteren met een vol kantoor pand natuurlijk niet handig is.

De campagnes bij deze klant draaien goed, maar het was nog niet goed genoeg om de campagnes op te schalen. Wel was er een onderbuik gevoel bij Element Offices dat de telefoon vaker ging als de advertenties aanstaan. 

DE OPLOSSING

Als oplossing hebben wij call tracking geïnstalleerd op de website van Element Offices. Dit maakt het mogelijk om telefoontjes terug te herleiden naar een klik op een advertentie. 

Hoe dit werkt? Zodra wij zien dat iemand op een advertentie heeft geklikt, verandert automatisch het telefoonnummer op de website. Dit nummer is een unieke reeks, gekoppeld aan de bezoeker en het zoekwoord. Belt de bezoeker dit nummer? Dan wordt dit opgeslagen en teruggestuurd naar Google Analytics en Google Ads. Op deze manier is er meer inzicht in wat de advertenties doen en welke zoekwoorden goed converteren.

STIJGING VAN 225%

Nu is niet elk telefoontje een even goede conversie. Daarom krijgt Element Offices een keuze menu na het gesprek. Op basis van cijfers kunnen zij het telefoontje kwalificeren en ontvangen wij de waarde van het gesprek “Rondleiding, informatie aanvraag of irrelevant” terug. 

Na het installeren van call tracking is het aantal meetbare conversies met 225% gestegen. Het is dus niet zo dat er 225% meer conversies zijn geweest, want daarvoor waren deze belletjes er ook al. Maar we hebben ze nu wél inzichtelijk en de campagnes kunnen op deze manier veel beter optimaliseren. Ook komt er nu genoeg data binnen om automatische biedstrategieën binnen Google Ads te testen. Uiteindelijk zal dus door het beter meten van het aantal conversies de aantallen groeien en/of de kosten dalen.

Doet Reward dit allemaal zelf? Nee, voor call tracking werken wij met een gespecialiseerde partner samen YesWeTrack. Deze partner maakt de koppeling tussen telefoonnummers en Google Analytics mogelijk. Meer weten over de mogelijkheden? Neem contact met ons op.

Wil jij ook online groeien?