Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie

Het maximale uit jouw bezoekers halen.
Conversie optimalisatie

Het maximale uit je bezoekers halen

Heb je het gevoel dat het beter kan? Dan moet je je bezig gaan houden met conversie optimalisatie. Conversie optimalisatie is het optimaliseren van de kans, de hoeveelheid en de frequentie dat een individuele gebruiker van je website converteert; ofwel, een bepaalde actie maakt die jouw organisatie iets oplevert. Met andere woorden: je probeert het maximale uit jouw bezoekers te halen. 

Marketplace advertising

Wat zijn conversies?

Conversies zijn bepaalde actiepunten die een gebruiker moet maken. Conversies zijn dus doelen zoals bijvoorbeeld: het klikken op het telefoonnummer om te bellen, het aanmelden voor een nieuwsbrief, het aanvragen van een offerte of het invullen van het contactformulier. Conversie betekent simpelweg dat je een succes hebt behaald. Het toont aan dat de klant op de een of andere manier interesse heeft getoond in jouw bedrijf en wat het te bieden heeft. Online conversies zijn dus waardevol, omdat ze iets voor jou opleveren. Daarom is het cruciaal om je te richten op het optimaliseren van conversies.

tiktok advertising of adverteren op tiktok

Vragen over conversie optimalisatie?

Neem contact op met onze conversie optimalisatie specialist Melvin.

Conversieratio

Het meten van het succes van een online campagne draait vaak om conversies, waarbij we het percentage bezoekers dat daadwerkelijk een gewenste actie onderneemt, zoals een aankoop, vaststellen – dit noemen we de conversieratio. Dit principe is van toepassing op diverse fasen van het klanttraject, bijvoorbeeld hoeveel ontvangers van een e-mail uiteindelijk tot aankoop overgaan.

Voor elke organisatie is het van essentieel belang om conversieratio’s te meten en te verbeteren. Hoewel niet elke bezoeker van een website een klant zal worden, kan het verhogen van de conversieratio het aantal leads en betalende klanten vergroten. Daarom is het ontwerp van een website en het leiden van bezoekers naar de juiste conversiepunten cruciaal voor het succes van een online bedrijf.

A/B tests

Heb je bijvoorbeeld een Google Ads-campagne draaien? Dan is de klik op jouw advertentie al de eerste vorm van een conversie die je wilt bereiken. Hetzelfde geldt voor Display-banners en advertenties op Facebook.

Als je ervoor wilt zorgen dat meer bezoekers op je website of webshop klanten worden, dan is het slim om te kijken naar manieren om je conversieratio te verbeteren. Een populaire methode hiervoor is het uitvoeren van A/B tests. Hierbij maak je twee verschillende versies van dezelfde pagina en kijk je welke versie het beste werkt. 

Waarom A/B testen?

A/B testen is als het vinden van de perfecte mix voor een recept. Het geeft je de kans om te ontdekken welke kleine veranderingen echt het verschil maken voor je publiek, maar dan op een slimme, wetenschappelijke manier. Door twee verschillende versies van bijvoorbeeld je website of een advertentie uit te proberen, kun je zien welke beter werkt. Met A/B-testen kun je je marketingstrategieën finetunen en verbeteren, waardoor je uiteindelijk meer succes boekt.

Maar waar moet je op letten met conversie optimalisatie?

Het is belangrijk om te kiezen welke elementen je gaat testen, zoals knoppen, afbeeldingen of formulieren. Daarnaast moet je ervoor zorgen dat je genoeg bezoekers hebt om het betrouwbaar te maken. Hierbij kan je verschillende metrics in de gaten houden, zoals conversieratio, bounce rate en time on page.

Let wel op dat conversie optimalisatie en A/B testen een doorlopend proces is. Je moet blijven testen en analyseren om ervoor te zorgen dat je website of webshop steeds beter wordt.

Met onze expertise en ervaring op dit gebied, kun je dit met een gerust hart aan ons uitbesteden. 

Conversie optimalisatie uitbesteden?

Meer informatie over conversie optimalisatie door Reward? Wij nemen de mogelijkheden graag met je door.

    Wil jij ook online groeien?