Ben Borst: Meer verkopen online en in de winkel
Hoe zorg je ervoor dat je meer kleding online gaat verkopen, hierbij aandacht geeft aan verschillende soorten merken én ook nog eens meer gaat verkopen in de winkel. Het is altijd een uitdaging om het budget dusdanig te besteden, dat elk merk de juiste aandacht krijgt en dat daarnaast zoveel mogelijk mensen in de winkel komen om daar een aankoop te doen. Om inzichtelijk te maken wanneer online marketing daadwerkelijk loont, dien je eerst de conversies goed moeten instellen, oftewel: het onderscheid maken tussen winkelbezoeken en online aankopen.
-
400%Meer omzet
-
+500Store visites
EEN UNIEKE STRUCTUUR
Reward draait al een lange tijd Google Ads voor Ben Borst, een winkel met exclusieve herenmode. Ben Borst heeft een fysieke winkel op een toplocatie in Noordwijk en verkoopt de herenmode ook online via de webshop. Elk jaar worden verschillende soorten merken en collecties ingekocht om het meest relevante aanbod te kunnen aanbieden. Verschillende merken worden gekocht door verschillende doelgroepen. Om hiermee rekening te kunnen houden binnen Google Ads hebben we een unieke structuur bedacht waarbij de merken opgedeeld zijn in prijsklasse en volumes. Daarbij wil je ook de mogelijkheid hebben om een merk meer aandacht te geven als je nog veel voorraad over hebt. Ook hier is rekening mee gehouden.
HOE HEBBEN WE DIT GEDAAN?
We hebben samen met Ben Borst gekeken naar de belangrijkste merken die worden verkocht. Deze merken hebben we onderverdeeld in verschillende Performance Max campagnes. Elk merk heeft zijn eigen itemgroep. Zo zorgen we ervoor dat, wanneer iemand opzoek is naar een bepaald merk, er altijd een relevante advertentie wordt getoond om de bezoeker naar de website te krijgen. Ook mag je aan het ene merk meer uitgeven, qua budget, dan aan het andere merk in verband met de marges. Door deze indeling kunnen we dit beter sturen en beter optimaliseren.
VERDELING TUSSEN CAMPAGNES
Daarnaast hebben we een verdeling gemaakt tussen de campagnes, namelijk Performance Max campagnes die zich alleen richten op online verkopen in Nederland, en Performance Max campagnes die zich alleen richten op winkelbezoeken. Door samen met de klant invulling te geven aan deze strategie en campagnestructuur is de omzet gestegen.