ABSOLUTE MOTORS: RELEVANTIE IN VERKEER OPTIMALISEREN
Hoe vaak heb jij opgezocht wat een Lamborghini Urus kost? Precies, de zoekvolumes op supercars in Google zijn enorm. Alleen in Nederland wordt al 27.000x per maand gezocht op “Lamborghini Urus”. Hier lag dus ook de vraag van Absolute Motors: hoe krijgen we de koper en niet de liefhebber op onze Signature Car website. Hiervoor hebben wij een oplossing bedacht, waardoor we door heel Europa relevante leads genereren voor de meeste exclusieve auto’s.
-
+70Auto's beschermd
-
200%Minder spend
ONDERSTEUNING
Reward ondersteunt het marketing team van Absolute motors op meerdere vlakken. Naast het promoten van de Signature Cars zorgen wij ook voor voldoende leads bij de XPEL afdeling. Op basis van capaciteit genereren wij aanvragen. Ook in dit geval hebben we goed gefilterd tot de juiste doelgroep naar de website kwam. XPEL is namelijk kostbaar en niet interessant voor iedere auto. Omdat niet iedereen direct overgaat tot conversie, draaien we ook remarketing Ads op Social media, op deze manier halen we mensen die twijfelen weer terug naar de website.
DE OPLOSSING
De oplossing om de ‘parels’ uit al het zoekverkeer te halen, hebben wij gevonden in langere zoektermen. Dus alleen de mensen die heel specifiek zoeken naar een Supercar inclusief een bepaalde configuratie, daar draaien we Ads op. Dit zorgt voor veel kleinere aantallen. Op “lamborghini urus 1016 widebody” wordt bijvoorbeeld maar 10x gezocht in Nederland, maar deze bezoeker is wel heel relevant. En aangezien de auto’s vol opties zitten en de doelgroep internationaal is, halen we nog voldoende aantallen om de auto’s te verkopen.
SNEL SCHAKELEN MET EEN SLIMME FEED
Nu is het een komen en gaan van auto’s bij Absolute Motors. Het aan- en uitzetten van de campagnes zou erg arbeidsintensief zijn. Ook wil je snel schakelen als een auto verkocht is en moeten de ads direct uit, als de auto offline gaat. Hiervoor hebben we een slimme feed gemaakt welke ingeladen wordt in Google Ads via Channable. Absolute Motors geeft in hun website zelf aan welke auto’s extra gepromoot moeten worden en welke opties bijzonder zijn. Op basis van slimme filters en regels in Channable generen wij dynamische ads welke direct online komen als de auto live staat en weer weggaan als de auto verkocht is. Deze automatisering zorgt ervoor dat er weinig handwerk aan de campagnes nodig is, waardoor de tijd van onze specialisten wordt besteed aan het daadwerkelijk verder optimaliseren van de Google Ads.