Online marketing is mensenwerk

In deze blog leer je wat de basisprincipes van SEO zijn en hoe je deze toepast.
Leestijd 5 min

Marketing als nieuwe omzetboost

Als ondernemer vraag je jezelf wel eens af; dat online adverteren, werkt dat nou echt? Gaat mijn reclameboodschap niet verloren in die miljarden berichtjes die dagelijks over het internet gestrooid worden? En er zijn ondernemers, die al tientallen jaren op dezelfde manier zaken doen; dat gaat toch prima?! Jack legt uit hoe online marketing jouw bedrijf een nieuwe omzetboost kan geven.

Bij de juiste online marketing gaat het er om, dat een bedrijf of product gepresenteerd wordt aan iemand, die hier mogelijk interesse in heeft. Dankzij algoritmes en het surfgedrag van ieder individu is dat haarfijn te bepalen. Reward maakt hierbij gebruik van een andere manier van denken en handelen. Jack kan genoeg voorbeelden geven. “Een van onze klanten is een verkoper van medische koelkasten; dat is best een nichemarkt voor ziekenhuizen. Door onze online marketing boorde hij nieuwe markten aan en heeft hij nu ook bijvoorbeeld restaurants en laboratoria als klant. Wij helpen met het vinden van nieuwe doelgroepen.”

Het driedubbele

Onbekend maakt onbemind. Veelal bedrijven die al generaties lang hetzelfde doen, denken dat hun bekendheid groot genoeg is. Ze kijken hierbij naar het bereik in de regio, terwijl er een landelijke en wereldwijde markt voor je open ligt. Dankzij de online marketing van Reward is de omzet van een herenkledingwinkel enorm toegenomen, geeft Jack een ander voorbeeld aan. “Je kunt een veelvoud terugkrijgen, van wat je in effectieve online marketing stopt.” Reward is zo verzekerd van haar effectieve manier van werken, dat het ook mogelijk is om ‘no cure, no pay’ afspraken te maken.

Dat komt vanwege de manier van werken door ons team; zij fungeren in feite als de externe marketingafdeling. In het kantoor van Reward zie je geen pingpongtafels of allerlei gekleurde plafonds. Jack: “We willen geen ‘hip’ Amsterdams bureau zijn, met allerlei gelikte powerpoints en rapporten. Samen met de klant bouwen we het intermenselijk contact op. We bellen onze klanten wekelijks of maandelijks op; afhankelijk van het soort werk, maar natuurlijk ook wat de klant zelf wil. In ieder geval weten ze dat hun business voor ons bovenaan staat.”

Goede gevoel

Hij vervolgt: “We werken daarom samen met klanten die het snappen. Een eerste vrijblijvende kennismaking willen we het liefst persoonlijk hebben, met de eigenaar of ondernemer zelf. Onder het genot van een kop koffie kun je elkaar in de ogen kijken, waarbij je wederzijds het ‘goede gevoel’ krijgt en dat je samen een band kunt opbouwen. In dat gesprek komen vaak al de eerste ideeën bij ons op om een hogere omzet te halen.” Bij Reward is de ‘nuchterheid door ons zelf ontwikkeld’. “We werken via het ‘see, think, do, care model’. Je zorgt eerst dat je gezien wordt, dan ga je de klant aan het denken zetten, vervolgens zet je de klant aan tot actie en daarna blijven we contact houden met bestaande klanten om te kijken waar we hen nog meer mee kunnen helpen. Dat is de filosofie waar het om draait. De binding houden met de klant door middel van online marketing is vaak de beste manier.”

De bedrijven die van de diensten van Reward gebruik maken, variëren enorm in activiteiten. Van de kleinere MKB-ondernemingen in Noord- en Zuid-Holland tot multinationale organisaties in de regio Rotterdam. “Wanneer we met onze klanten werken, willen we graag dat het juiste gevoel er van beide kanten is. Het concept moeten we zien zitten, anders beginnen we er niet aan. Dat is misschien niet zo’n commerciële instelling, maar je houdt het wel leuk.”

 

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact met ons op en Jack de Vreugd vertelt je er graag nog meer over!

"*" geeft vereiste velden aan

Nog meer Reward Insights

Social ads

Welk socialmediaplatform past bij jouw doelgroep?

Lees artikel
Social media

Waarom social media een noodzakelijk onderdeel is van je marketingmix

Lees artikel

Laten we kennismaken!

"*" geeft vereiste velden aan