Het nieuwe tijdperk van Meta Advertenties: Wat je moet weten over de nieuwe updates

Meta rolt grote updates uit die jouw advertenties slimmer, sneller en effectiever maken. In deze blog ontdek de nieuwste functies en hoe jij er direct voordeel uit haalt.
Leestijd 5 min

Inzicht in AI-gestuurde doelgroepen

AI neemt de verspreiding en optimalisatie van je advertenties over, maar tot nu toe wist je vaak niet wie je advertenties te zien kreeg. Meta heeft nu een nieuw rapportagesysteem geïntroduceerd. Hiermee krijg je inzicht in wie jouw klanten zijn, wie de warme leads zijn en wie tot de koude doelgroep behoren.

Nieuwe manier van opschalen

Meta biedt met deze update een nieuwe manier van opschalen, waardoor je resultaten snel door het dak kunnen gaan. Vergeet de regel dat je niet meer dan 20% per dag mag opschalen om je resultaten niet te laten kelderen! Bovendien kan Meta nu vooraf een schatting geven hoeveel leads of sales je kunt verwachten binnen het budget wat je hebt ingesteld.

Verbeterde optimalisatie zonder leerfase

De traditionele leerfase van advertenties verdwijnt en wordt vervangen door een geavanceerdere methode. Dit betekent dat je advertenties vanaf het begin beter geoptimaliseerd zijn, wat leidt tot betere resultaten.

Funnels maken met individuele ads

Meta introduceert de mogelijkheid om funnels te maken binnen dezelfde campagne door middel van individuele ads. Dit werkt vergelijkbaar met hoe je nu e-mail funnels opzet.

Waarom zou je het jezelf ingewikkeld maken als dit niet nodig is?

Extra labels en site links in je advertenties

Pimp je advertenties met extra labels en links naar bijvoorbeeld meer informatie of gerelateerde diensten en producten. Met deze nieuwe mogelijkheden kan het aantal kliks op je advertenties zomaar verdubbelen. Wie wil dat nou niet?

Conclusie

Met een aantal mooie nieuwe optimalisaties kun je met adverteren in Meta jouw campagnes nog beter optimaliseren, wat weer zorgt voor nog betere resultaten.

Wil je meer informatie over social advertising of ben je benieuwd wat adverteren op social media jouw bedrijf kan opleveren? Neem dan contact met ons op!

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact met ons op en Marjolein Nauta vertelt je er graag nog meer over!

"*" geeft vereiste velden aan

Nog meer Reward Insights

Social ads

Welk socialmediaplatform past bij jouw doelgroep?

Lees artikel
Social media

Waarom social media een noodzakelijk onderdeel is van je marketingmix

Lees artikel

Laten we kennismaken!

"*" geeft vereiste velden aan