Algemene voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN REWARD
Artikel 1: Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1.1 Opdrachtnemer: de besloten vennootschap BuroContent B.V., tevens handelend onder de handelsnaam Reward, gevestigd aan de ’s-Gravendijckseweg 9 te (2201 CZ) Noordwijk en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 83045392.
1.2 Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die met Opdrachtnemer een overeenkomst aangaat of wil aangaan.
1.3 Overeenkomst: de overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever betreffende de levering van diensten.
1.4 Diensten: alle door Opdrachtnemer aangeboden en te leveren diensten op het gebied van online marketing, waaronder maar niet beperkt tot zoekmachineoptimalisatie, linkbuilding, contentcreatie en advertentiecampagnes.
1.5 Partijen: de Opdrachtgever en Opdrachtnemer gezamenlijk.
Artikel 2: Toepasselijkheid
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen van Diensten door Opdrachtnemer.
2.2 Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts bindend indien deze schriftelijk tussen partijen zijn overeengekomen. Bij tegenstrijdigheid tussen de bepalingen uit de Overeenkomst en de bepalingen van de algemene voorwaarden, prevaleren de bepalingen uit de Overeenkomst.
2.3 De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.4 Indien een bepaling nietig of vernietigbaar blijkt te zijn, blijven de overige bepalingen van de algemene voorwaarden onverminderd gelden. Alsdan zullen Partijen in overleg treden om een nieuwe bepaling overeen te komen waarvan de strekking zoveel mogelijk aansluit bij de strekking van de nietige of vernietigbare bepaling.
2.5 Opdrachtnemer is bevoegd om de algemene voorwaarden te wijzigen dan wel bepalingen toe te voegen. Alsdan zal de Opdrachtnemer de gewijzigde versie van de algemene voorwaarden verzenden aan Opdrachtgever onder de vermelding dat de gewijzigde versie na 30 dagen na ontvangst daarvan zullen gaan gelden. Indien Opdrachtgever niet instemt met de gewijzigde versie van de algemene voorwaarden, dan kan Opdrachtgever de Overeenkomst opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand. Dit dient schriftelijk te geschieden.
Artikel 3: Offertes en aanbiedingen
3.1 Alle offertes en aanbiedingen van Opdrachtnemer zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk anders is vermeld. Aanbiedingen en offertes zijn niet geldig voor toekomstige opdrachten of Overeenkomsten.
3.2 Offertes zijn geldig gedurende 30 dagen na dagtekening, tenzij anders aangegeven.
3.3 Opdrachtnemer is niet gebonden aan offertes of aanbiedingen indien Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat deze een kennelijke vergissing of verschrijving bevatten.
3.4 Aanbiedingen en offertes zijn gebaseerd op de gegevens, tekeningen, specificaties en overige informatie zoals verstrekt door de Opdrachtgever, Opdrachtnemer mag van de juistheid hiervan uitgaan.
Artikel 4: Totstandkoming van de Overeenkomst
4.1 De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Opdrachtgever de offerte of aanbieding van Opdrachtnemer schriftelijk of elektronisch aanvaardt en Opdrachtnemer deze aanvaarding bevestigt, dan wel op het moment dat Opdrachtnemer, na accordering van de offerte of aanbieding, een aanvang maakt met de uitvoering van de Diensten.
4.2 Indien de aanvaarding door Opdrachtgever afwijkt van het aanbod in de offerte, komt de Overeenkomst pas tot stand indien Opdrachtnemer schriftelijk met deze afwijkingen instemt.
Artikel 5: Duur en beëindiging van de Overeenkomst
5.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor een initiële periode van drie maanden, tenzij anders overeengekomen. Na verloop van de eerste drie maanden wordt de Overeenkomst automatisch verlengd voor onbepaalde tijd, tenzij de Overeenkomst conform artikel 5.2 schriftelijk wordt opgezegd.
5.2 Gedurende de eerste drie maanden is de Overeenkomst vrij opzegbaar door beide partijen, zonder schadeplichtig te zijn.
5.3 Na de initiële periode geldt een opzegtermijn van drie maanden, waarbij opzegging schriftelijk dient te geschieden tegen het einde van de maand.
5.4 Voor linkbuilding-diensten geldt te allen tijde een opzegtermijn van drie maanden.
5.5 Opdrachtnemer heeft voorts het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigingen indien:
- de Opdrachtgever, na in gebreke te zijn gesteld door Opdrachtnemer en na een termijn te hebben gekregen van veertien dagen, de verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet tijdig of niet volledig nakomt;
- indien aan Opdrachtgever surseance van betaling wordt verleend of het faillissement van Opdrachtgever wordt aangevraagd, indien de onderneming van Opdrachtgever wordt geliquideerd of beëindigd anders dan ten behoeve van herstructurering of fusie.
Artikel 6: Uitvoering van Diensten en verplichtingen van de Opdrachtgever
6.1 Opdrachtnemer zal de Diensten naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
6.2 Opdrachtnemer heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden, indien dit voor een goede uitvoering van de Overeenkomst noodzakelijk is.
6.3 Opdrachtnemer zal concepten eerst ter goedkeuring aan Opdrachtgever voorleggen. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor fouten, afwijkingen en gebreken die door Opdrachtgever op dat moment niet zijn ontdekt of niet zijn vermeld aan Opdrachtnemer.
6.4 Alle Overeenkomsten worden uitgevoerd op basis van de door Opdrachtgever verstrekte gegevens, specificaties en informatie. Opdrachtgever dient aan Opdrachtnemer steeds alle medewerking te verlenen en de door Opdrachtnemer opgevraagde informatie op eerste verzoekt te verstrekken, zodat Opdrachtnemer een behoorlijke uitvoering aan de Overeenkomst kan geven. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden.
6.5 Indien Opdrachtgever de benodigde gegevens niet tijdig of niet volledig aanlevert, heeft Opdrachtnemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan Opdrachtgever in rekening te brengen. Opdrachtnemer is alsdan gerechtigd om de Overeenkomst met onmiddelllijke ingang te beëindigen dan wel te ontbinden, waarbij Opdrachtgever gehouden is om de daardoor ontstane schade te voldoen aan Opdrachtnemer.
Artikel 7: Tarieven en betalingsvoorwaarden
7.1 Alle overeengekomen en/of door Opdrachtnemer vermelde bedragen zijn zonder (omzet)belasting(en) en overige heffingen, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
7.2 Facturatie van de overeengekomen Diensten en budgetten vindt vooraf plaats aan het begin van de maand.
7.3 Eventuele verschillen in budgetten worden achteraf gefactureerd.
7.4 Op voorschotten van budgetten wordt een administratiefee van 7,5% in rekening gebracht.
7.5 Voorschotten voor advertentiebudgetten dienen binnen 7 dagen na factuurdatum te zijn voldaan.
7.6 Eventuele onkosten die worden, althans zijn, gemaakt in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst, daaronder begrepen reis- en verblijfskosten en kosten van ingeschakelde derden, zijn niet in de prijs inbegrepen en worden afzonderlijk in rekening gebracht.
7.7 Betaling van overige facturen dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
7.8 Bij niet-tijdige betaling is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is hij de wettelijke (handels)rente verschuldigd. Tevens komen alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten voor rekening van Opdrachtgever.
7.9 Opdrachtgever is niet gerechtigd om tot opschorting van enige betaling over te gaan. Evenmin is Opdrachtgever gerechtigd om tot verrekening over te gaan van verschuldigde bedragen. Opdrachtnemer heeft het recht om haar verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst op te schorten indien Opdrachtnemer zijn (betalings)verplichtingen niet nakomt.
7.10 De tarieven kunnen door Opdrachtnemer jaarlijks per 1 januari worden geïndexeerd.
Artikel 8: Niet benutte uren door toedoen van de Opdrachtgever
8.1 Indien Opdrachtnemer de overeengekomen uren niet kan inzetten door nalatigheid van Opdrachtgever, zoals het niet koppelen van een betaalmethode, het bereiken van het creditcardlimiet of beperkingen van het account, vervallen deze uren.
8.2 Niet-benutte uren als gevolg van nalatigheid van Opdrachtgever kunnen niet achteraf voor andere doeleinden worden ingezet.
Artikel 9: Aansprakelijkheid en vrijwaring
9.1 Opdrachtnemer sluit iedere aansprakelijkheid voor schade uit. Indien Opdrachtnemer toch aansprakelijk is wegens een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst dan wel op basis van een andere rechtsgrond, is Opdrachtnemer enkel aansprakelijk voor de directe schade, de aansprakelijkheid voor iedere vorm van indirecte schade is uitgesloten. De vergoeding van de schade is beperkt tot maximaal het bedrag dat de verzekeraar van Opdrachtnemer ter zake van de schadeveroorzakende gebeurtenis uitkeert, maar in ieder geval beperkt tot maximaal het factuurbedrag exclusief btw dat Opdrachtnemer voor het betreffende deel van de Overeenkomst heeft gefactureerd of nog zal factureren. De vergoeding van schade is in elk geval nooit meer dan € 5.000,00.
9.2 Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer tegen alle aanspraken van derden (ter zake van schade) veroorzaakt of verband houdende met de uitvoering van de Overeenkomst dan wel de geleverde Diensten.
9.3 Ingeval Opdrachtnemer gebruik maakt van contactbestanden van Opdrachtgever, is en blijft Opdrachtgever verantwoordelijk voor de juiste aanlevering van die gegevens. Opdrachtgever verklaart en garandeert dat de betreffende contacten mogen worden aangeschreven, zulks in overeenstemming met de daaromtrent geldende wetgeving zoals de Telecommunicatiewet en de AVG. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer en stelt Opdrachtnemer schadeloos voor aanspraken en boetes van derde(n), waaronder de contacten zoals opgenomen in een contactbestand en toezichthouders zoals de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) en de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
9.4 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade aan derde(n) veroorzaakt door de schending van eventuele intellectuele eigendomsrechten door gebruik te maken van gegevens, bescheiden en informatie, waaronder tekeningen en logo’s, die door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer zijn verstrekt. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor aanspraken ter zake.
9.5 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit het gebruik van verkeerde URL’s of pagina’s en daardoor verbruikt budget, noch voor budgetoverschrijdingen door het invoeren van een verkeerd budget door Opdrachtgever.
Artikel 10: Termijnen en overmacht
10.1 Opdrachtnemer spant zich in om de Diensten tegen de overeengekomen termijnen op te leveren dan te leveren. Dergelijke termijnen zijn slechts indicatief en kunnen derhalve niet worden beschouwd als fatale termijn.
10.2 In geval van overmacht worden de verplichtingen van Opdrachtnemer opgeschort. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door Opdrachtnemer niet mogelijk is langer duurt dan twee maanden, zijn Partijen afzonderlijk bevoegd de Overeenkomst te ontbinden zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
10.3 Onder overmacht wordt onder meer, maar niet uitsluitend, verstaan: omstandigheden die de nakoming van de Overeenkomst verhinderen en die niet aan Opdrachtnemer zijn toe te rekenen, zoals onder andere storingen in de internet- of telecommunicatie-infrastructuur, natuurrampen, pandemieën, oorlog, de gebrekkigheid van zaken, programma’s en overige apparatuur waarmee Opdrachtnemer moet werken volgens de aanwijzigingen van Opdrachtgever, of andere situaties van overmacht.
Artikel 11: Geheimhouding
11.1 Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de Overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
11.2 Indien, op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak, Opdrachtnemer gehouden is vertrouwelijke informatie aan een door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken, en Opdrachtnemer zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is Opdrachtnemer gehouden daaraan te voldoen. Alsdan is Opdrachtnemer niet gehouden tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling en is Opdrachtgever niet gerechtigd tot ontbinding van de Overeenkomst over te gaan.
11.3 Opdrachtgever is bij schending van een verplichting uit artikel 11 een ineens opeisbare boete van € 5.000,00 verschuldigd per schending en een boete van € 500,00 per dag dat de schending voortduurt, onverminderd het recht van Opdrachtnemer om de werkelijke schade te verhalen op Opdrachtgever.
Artikel 12: Intellectuele eigendomsrechten
12.1 Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de door Opdrachtnemer ontwikkelde of ter beschikking gestelde materialen, waaronder rapporten, adviezen, ontwerpen, software, enzovoorts, berusten bij Opdrachtnemer, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
12.2 Alle offertes, tekeningen, modellen, programmatuur, software en werkwijzen betrekking hebbende op of voortvloeiende uit de Overeenkomst zijn en blijven eigendom van Opdrachtnemer.
12.3 Het is Opdrachtgever niet toegestaan zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer de in artikel 12 genoemde materialen te verveelvoudigen, openbaar te maken of te exploiteren.
Artikel 13: Wijzigingen en meerwerk
13.1 Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen Partijen tijdig en in onderling overleg de Overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.
13.2 Indien de wijziging of aanvulling op de Overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, zal Opdrachtnemer Opdrachtgever hierover tevoren inlichten.
13.3 Indien een vast honorarium is overeengekomen, zal Opdrachtnemer daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de Overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot gevolg heeft. Voorts verklaart de Opdrachtgever dat dat hij begrijpt dat een wijziging van de Diensten en/of meerwerk de (leverings)termijnen kunnen laten verschuiven.
Artikel 14: Toepasselijk recht en geschillenbeslechting
14.1 Opdrachtgever is niet gerechtigd om de rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst aan een derde over te dragen zonder toestemming van Opdrachtnemer.
14.2 Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Opdrachtnemer partij is, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
14.3 Geschillen tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Opdrachtnemer is gevestigd.
Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld op 28 april 2025 en gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 83045392.