Het nieuwe tijdperk van Meta Advertenties: Wat je moet weten over de nieuwe updates
Social media

Het nieuwe tijdperk van Meta Advertenties: Wat je moet weten over de nieuwe updates

De wereld van Meta advertenties staat op het punt om drastisch te veranderen. Er zijn nieuwe optimalisaties en innovaties die jouw advertentiecampagnes effectiever en efficiënter maken. Om het allemaal overzichtelijk te houden, hebben wij de grootste veranderingen voor jullie op een rijtje gezet!

Inzicht in AI-gestuurde doelgroepen

AI neemt de verspreiding en optimalisatie van je advertenties over, maar tot nu toe wist je vaak niet wie je advertenties te zien kreeg. Meta heeft nu een nieuw rapportagesysteem geïntroduceerd. Hiermee krijg je inzicht in wie jouw klanten zijn, wie de warme leads zijn en wie tot de koude doelgroep behoren.

Nieuwe manier van opschalen

Meta biedt met deze update een nieuwe manier van opschalen, waardoor je resultaten snel door het dak kunnen gaan. Vergeet de regel dat je niet meer dan 20% per dag mag opschalen om je resultaten niet te laten kelderen! Bovendien kan Meta nu vooraf een schatting geven hoeveel leads of sales je kunt verwachten binnen het budget wat je hebt ingesteld.

Verbeterde optimalisatie zonder leerfase

De traditionele leerfase van advertenties verdwijnt en wordt vervangen door een geavanceerdere methode. Dit betekent dat je advertenties vanaf het begin beter geoptimaliseerd zijn, wat leidt tot betere resultaten. 

Funnels maken met individuele ads

Meta introduceert de mogelijkheid om funnels te maken binnen dezelfde campagne door middel van individuele ads. Dit werkt vergelijkbaar met hoe je nu e-mail funnels opzet. 

Waarom zou je het jezelf ingewikkeld maken als dit niet nodig is?

Extra labels en site links in je advertenties

Pimp je advertenties met extra labels en links naar bijvoorbeeld meer informatie of gerelateerde diensten en producten. Met deze nieuwe mogelijkheden kan het aantal kliks op je advertenties zomaar verdubbelen. Wie wil dat nou niet?

Conclusie

Met een aantal mooie nieuwe optimalisaties kun je met adverteren in Meta jouw campagnes nog beter optimaliseren, wat weer zorgt voor nog betere resultaten.

Wil je meer informatie over social advertising of ben je benieuwd wat adverteren op social media jouw bedrijf kan opleveren? Neem dan contact met ons op!

Meer over Social media

TikTok: Razend populair platform met veel kansen

Social media

TikTok: Razend populair platform met veel kansen

Net zoals op Meta, Pinterest en Linkedin kun je ook adverteren op TikTok. Om te adverteren is het belangrijk dat je informatieve, educatieve of grappige content post.
Lees er alles over in onze blog!

Laura van Heeswijk
Ads-specialist
De social trend van het moment: Brazilian Marketing

Social media

De social trend van het moment: Brazilian Marketing

Wij nemen je mee in de wereld van de allernieuwste trend op social media: Brazilian Marketing!

Marieke van der Niet
Contentspecialist