TikTok: Razend populair platform met veel kansen
Social media

TikTok: Razend populair platform met veel kansen

Wat is TikTok?


TikTok is een app waarop je korte video’s kunt zien en opnemen. Het is een razend populair platform waar heel veel kansen liggen. Het platform telt ruim 5,6 miljoen Nederlandse actieve gebruikers en 1,5 miljard actieve gebruikers wereldwijd. Het TikTok algoritme houdt rekening met je persoonlijke voorkeuren. Het analyseert welke content jij leuk vindt en deze video’s vind je dan terug op de “For You Page”. Op deze pagina kun je allerlei nieuwe video’s ontdekken op basis van jouw interesses.

Wat is adverteren op TikTok?

Net zoals op Meta, Pinterest en Linkedin kun je ook adverteren op TikTok. Om te adverteren is het belangrijk dat je informatieve, educatieve of grappige content post. Maak gebruik van een sterke “hook”  zodat de kijker nieuwsgierig wordt en verder wilt kijken. Speel in op de bezwaren en behoeften van jouw ideale klant en denk “Out of the box”. Wissel de video’s af, zodat de kijker niet te vaak dezelfde video ziet. Motiveer de kijker, tot slot, met een “Call to Action” om tot actie over te gaan, zoals het klikken op een link.

Adverteren op TikTok kan op verschillende manieren.
1. In Feed ads: Dit is de meest bekende vorm van adverteren. DiIt zijn korte filmpjes tot maximaal 60 seconde die voorkomen in je “For You Page”
2. Spark ads: Hierbij “boost” je je organische post op TikTok.
3. Topview ads: Dit zijn “In Feed” video advertenties die het volledige scherm overnemen wanneer je TikTok opent
4. Branded hashtag challenge: Dit betreft een originele TikTok-promotie die over een periode van drie tot zes dagen plaatsvindt. Gedurende deze campagne wordt een exclusieve merk-hashtag geselecteerd, en een specifieke TikTok-pagina wordt hiervoor aangemaakt. Gebruikers worden vervolgens aangemoedigd om deel te nemen aan een specifieke uitdaging, waarbij ze hun inzendingen op TikTok delen met gebruik van de merk-hashtag.

Het budget om te adverteren op TikTok is afhankelijk van hoeveel campagnes en ad sets je gebruikt. Op campagne niveau kost het adverteren op TikTok €50,- per dag, maar op ad set niveau adverteer je voor €20,- per dag. 

Tot slot nog een paar praktische tips!


– Laat je video’s niet langer duren dan 30 sec. Het grootste gedeelte swiped na 30 seconden weg.
– Voorkom verzadiging en een te hoge frequentie. Zorg dat je varieert in je video’s zodat de kijker niet verveeld raakt.
– Gebruik populaire muziek. De best converterende video’s gebruiken muziek met een snelheid van 120 bpm.
– Speel in op trends en denk daarbij “out of the box”. Uniek en creatief zijn zorgt voor goede ads. 

Meer over Social media

Het nieuwe tijdperk van Meta Advertenties: Wat je moet weten over de nieuwe updates

Social media

Het nieuwe tijdperk van Meta Advertenties: Wat je moet weten over de nieuwe updates

De wereld van Meta advertenties staat op het punt om drastisch te veranderen. Er zijn nieuwe optimalisaties en innovaties die jouw advertentiecampagnes effectiever en efficiënter maken. Om het allemaal overzichtelijk te houden, hebben wij de grootste veranderingen voor jullie op een rijtje gezet!

Marieke van der Niet
Contentspecialist
De social trend van het moment: Brazilian Marketing

Social media

De social trend van het moment: Brazilian Marketing

Wij nemen je mee in de wereld van de allernieuwste trend op social media: Brazilian Marketing!

Marieke van der Niet
Contentspecialist