Wie graag succesvol wil zijn op social media, moet zich razendsnel meebewegen met de veranderingen in de online wereld. Als je regelmatig te vinden bent op de diverse social media kanalen, zal de allernieuwste trend je vast niet zijn ontgaan: Brazilian Marketing! Deze gewaagde vorm van marketing, waarbij video’s op TikTok een onverwachte wending nemen, heeft zijn effectiviteit bewezen door het vasthouden van de aandacht van de kijker tot het allerlaatste moment. Benieuwd hoe jij op deze hype kunt inspelen? Wij vertellen je er alles over in deze blog.
Brazilian wat?
Brazilian Marketing is, de naam zegt het eigenlijk al, overgewaaid vanuit de andere kant van de wereld. Deze manier van marketing onderscheidt zich door zijn vermogen om de kijker te verrassen en te boeien met authentieke, vaak humoristische situaties die een onverwachte wending nemen. Vaak wordt er gebruikgemaakt van video’s waarin iets of iemand valt en precies wanneer het moment daar is, gaat deze video naadloos over in een slimme promotie van een product of dienst.
Uniek aan deze manier van marketing is, dat het de kijker tot het laatste moment in spanning houdt en de lachers op zijn hand krijgt. Iets wat je aan het lachen maakt, irriteert of ontroerd blijft langer hangen. Denk maar eens aan die awkward reclames van de Carglass. Dit is dan ook precies de reden dat deze manier van marketing momenteel zo razend populair is.
Grote namen
De trend duikt sinds afgelopen week op bij verschillende Nederlandse TikTok kanalen. Grote namen zoals DHL, HEMA en Schiphol Airport maken al gebruik van deze effectieve manier van reclame maken, maar ook lokale ondernemers gaan ermee aan de haal. Wat resulteert in de meest uiteenlopende en hilarische video’s, maar dan wel met een duidelijke boodschap.
Waarom is Brazilian Marketing zo effectief?
Deze manier van marketing speelt in op de natuurlijke menselijke nieuwsgierigheid, waarbij je het verlangen hebt om de afloop van het verhaal te weten. Hierdoor is de kans klein dat je halverwege de video afhaakt en wordt de effectiviteit van de boodschap vergroot! Lekker voor de views en de sales dus.
Conclusie
Deze content slaat momenteel enorm goed aan bij het grote publiek op TikTok en is eigenlijk bijzonder simpel te maken. Je plukt een grappige video van het internet met een actie element erin en je maakt het af met je eigen video! Wacht niet langer en speel in op deze laatste trend, wie weet heb jij dan wel jouw eerste viral video te pakken.
Kunnen wij jou helpen het beheren van je social media of heb je vragen omtrent de laatste social trends? Neem dan contact met ons op, we adviseren je graag!
Bekijk hier onze korte uitlegvideo over Brazilian Marketing: