Google update omtrent FAQ items: De belangrijkste wijzigingen op een rijtje!
SEO

Google update omtrent FAQ items: De belangrijkste wijzigingen op een rijtje!

Google heeft recent aangekondigd dat er veranderingen op komst zijn in de weergave van bepaalde uitgebreide zoekresultaten. Deze aanpassingen zijn een stap in de richting van een meer consistente en verbeterde zoekervaring voor gebruikers.

Wij hebben de wijzigingen even voor je op een rijtje gezet:

Minder zichtbaarheid voor uitgebreide FAQ-resultaten

In de toekomst zullen rijke resultaten met veelgestelde vragen (van FAQ pages gestructureerde gegevens) alleen nog worden getoond voor bekende en gezaghebbende overheids- en gezondheidswebsites.

Voor andere websites zal dit type uitgebreid resultaat minder vaak worden weergegeven.

Google zal automatisch bepalen welke websites in aanmerking zullen komen voor deze behandeling, afhankelijk van kwaliteit en relevantie.

 

 

Google-Update-FAQ-Reward

Beperking van uitgebreide How-to resultaten tot desktop apparaten

Uitgebreide How-to resultaten (gestructureerde gegevens van How-to-inhoud) worden alleen nog getoond voor gebruikers op desktop apparaten en niet langer meer op mobiele apparaten.

Het is belangrijk om te onthouden dat bij mobiele indexering de mobiele versie van de website als basis wordt genomen voor de indexering: Om uitgebreide How-To-resultaten op de desktop te laten tonen, moet de mobiele versie van je website de juiste opmaak hebben.

Wijzigingen in Google Search Console-rapportage

Deze wijzigingen zullen mogelijk ook zichtbaar zijn in de Search Console-rapportage voor jouw website.

Dit zal vooral opvallen in de statistieken voor het aantal keer dat veelgestelde vragen en How-To-zoekopdrachten zijn bekeken in het prestatierapport en in het aantal keren dat ze zijn weergegeven in de relevante verbeteringsrapporten.

 

De update zal in de loop van volgende week wereldwijd worden uitgerold.

Dit zal geen invloed hebben op de SEO posities van je website en het zal niet worden weergegeven in het dashboard met de zoekstatus. 

Onthoud dat het een testexperiment zal zijn, dus dat sommige gebruikers mogelijk niet direct veranderingen zullen opmerken.

 

Meer over SEO

Google weert Google ADS voor loodgieters

SEA SEO

Google weert Google ADS voor loodgieters

Google verbiedt loodgieteradvertenties in Nederland, leidend tot focus op SEO en positieve recensies voor online zichtbaarheid.

Jens Koreman
Teamlead - SEO
De belangrijkste Google ranking factoren in 2024

SEO

De belangrijkste Google ranking factoren in 2024

Het recente SEMRush-rapport over rankingfactoren biedt inzichten die we graag willen delen.

Jens Koreman
Teamlead - SEO