Google weert Google ADS voor loodgieters
SEA SEO

Google weert Google ADS voor loodgieters

Loodgieters kunnen niet meer adverteren op Google en Youtube

De kogel is door de kerk, Google stopt in Nederland met het toelaten van advertenties voor loodgieters. Zoals wellicht wel bekend is Youtube eigendom van Google, dit betekent dat loodgieters ook hier niet meer kunnen adverteren. De grootmacht Google wil voorkomen dat gebruikers (jij en ik die een loodgieter zoeken) worden opgelicht. Op dit punt start natuurlijk altijd de discussie ‘niet iedereen is slecht’ en ‘wij werken gewoon netjes’. Helaas moeten ook in deze situatie de goede onder de kwade lijden.

De eis van de Consumentenbond

Met deze ingreep komt Google de eis van de Consumentenbond tegemoet. De Nederlandse Consumentenbond heeft al meermaals bij het Amerikaanse bedrijf aan de bel getrokken en hier een harde eis neergelegd. De consumentenbond stapte naar Google nadat ze talloze meldingen kregen over oplichting. 

Consumenten kregen na een relatief kleine ingreep vaak rekeningen van wel duizenden euro’s. Omdat de eis bij Google kracht bij te zetten is de Consumentenbond zelf op onderzoek uit gegaan door zogeheten ‘mystery- onderzoekers’ in te zetten. En wat bleek, ook zij werden voor duizenden euro’s opgelicht door deze malafide loodgieters. 

Een smet op de loodgieters branche

Zonde, er zijn zoveel goede vaklui die nu lijden onder de louche praktijken van deze malafide loodgieters. Techniek Nederland laat weten dat ze het volkomen eens zijn met het besluit van Google. ‘Er worden te veel slachtoffers gemaakt’. 

Wat nu?

We hebben twee jaar geleden al een soortgelijke situatie gehad omtrent de slotenmakers. Ook hier zaten veel oplichters tussen en werden dagelijks tientallen slachtoffers gemaakt. Je ziet dat deze markt zich nu gekanteld heeft naar de organische kant van Google. De echte en goede slotenmaker ging actief aan de slag met SEO. Dit is ook wat de loodgieters moeten gaan doen. De serieuze ondernemers krijgen nu de kans om een felbegeerde positie in de top 10 van Google te veroveren.

We zien nu dat de concurrentie op relevante zoekwoorden voor loodgieters nog niet veel organische concurrentie bevat. Dit gaat natuurlijk veranderen! Ook deze markt gaat zich langzaam richting het organische deel  van Google bewegen.

Conclusie 

Ben jij een loodgieter en weet je geen raad met deze situatie? Wij hebben al een organisch onderzoek voor deze markt klaar liggen. Door middel van de juiste on-page optimalisatie en de kracht van linkbuilding kunnen we jouw website naar die ultieme top 5 in Google leiden. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op voor een kennismaking. Wij vertellen je graag meer over de mogelijkheden. 

Tip

Het imago van de loodgieter is door de acties van oplichters flink beschadigd. Dit betekent dat reviews belangrijker worden dan ooit! We adviseren je na ieder succesvol bezoek je klant te vragen een goede review te schrijven, deze zijn zeer waardevol voor Google en geven jou de kans je te onderscheiden van de rest.

Meer over SEA, SEO

Hoe je een Pmax Campagne kunt boosten met ProductHero

SEA

Hoe je een Pmax Campagne kunt boosten met ProductHero

In de steeds veranderende wereld van online marketing is het belangrijk om je campagnes continu te optimaliseren. Performance Max (Pmax) campagnes bieden een krachtige manier om je producten over verschillende Google-kanalen te promoten. Maar hoe haal je het maximale uit deze campagnes? Hier komt ProductHero om de hoek kijken!

ProductHero is een geavanceerde tool die speciaal is ontworpen om je Pmax campagnes te verbeteren en te optimaliseren. In deze blog laten we zien hoe je met ProductHero je Shopping/Pmax campagnes kunt boosten en zo betere resultaten kunt behalen.

Larissa Kroon
Ads-specialist
Het effect van Google AI op Search Ads

SEA

Het effect van Google AI op Search Ads

Melvin de Leeuw
Marketing Manager