Visma Brincr: Meer demo’s, hetzelfde marketing budget

Alleen maar het marketing budget verhogen om meer conversies te krijgen? Dat is te makkelijk. Wij kijken verder. Visma Brincr wilde meer demo-aanvragen. Onze eerste reactie: het budget kan nog omhoog. Maar na een diepere analyse bleek dat het percentage wat doorklikt van een landingspage naar de demo-aanvraag pagina, en vervolgens vertrekt, erg hoog is. Door verschillende A/B testen en uiteindelijk een nieuwe design hebben wij dit opgelost.

Meer weten? Neem contact met ons op!

Samen groeien

Visma Brincr is het software pakket voor groothandels in het klein / midden segment. Reward beheert al vanaf het begin de marketing campagnes op alle fronten. Van social media beheer, mailings, Google Ads en social ads. Samen zijn we gegroeid van 10 demo’s per maand naar aantallen boven de 100. 

Grondige analyse

Schalen met budget is in deze branche geen probleem. De prijzen per klik kunnen op bepaalde zoekwoorden zomaar oplopen tot 15-16 euro per klik. Het budget wat in Google gestopt kan worden is dus bijna onbeperkt. Er moest dus slimmer omgegaan worden om demo’s binnen te halen tegen een verantwoorde prijs. Na een grondige analyse bleek de grootste uitstappagina, voor bezoekers via de ads, de demo-aanvraag pagina te zijn. Vreemd, want aanmelden voor een demo is gratis en mensen hebben bewust op de “Gratis demo aanvragen” knop geklikt.

Optimalisaties

Daarom hebben wij de registratie funnel in kaart gebracht en elke stap apart meetbaar gemaakt in Google Analytics. Hierdoor konden we precies zien waar mensen afhaakten. Al snel kwamen we er achter dat mensen wel starten maar afhaken bij de KvK check. Met een aantal A/B testen en uiteindelijk een re-design naar een ‘aanmelding in één stap’ is het percentage van bezoekers naar een daadwerkelijke demo-aanvraag toegenomen. Het resultaat: 40% meer aanvragen voor hetzelfde bedrag en een daling in de kosten per conversie van 60 euro per demo.

Uiteraard zijn we na deze optimalisatie niet gestopt. We draaien over de hele website nog maandelijks testen waarbij 50% het origineel ziet en 50% een nieuwe versie. Dit kunnen kleine dingen zijn, zoals een andere call-to-action, kleur van de button of andere foto. Al deze wijzigingen zorgen soms voor 0,2% verschil maar met hoge budgets kan dit op jaarbasis een behoorlijk bedrag zijn. 

Ook het conversie percentage verhogen op jouw website? Met de software van VWO kunnen wij eenvoudig testen draaien op iedere website zonder daar een developer voor nodig te hebben. 

Meer informatie? Neem contact met ons op.

Wil jij ook online groeien?