Bloombol: Optimaal gebruik maken van algoritmes

Prachtige velden vol met kleurrijke bloembollen. Dit wil jij natuurlijk ook zelf in je tuin of balkon hebben. Maar welke mix is nu goed en met welke mix kun jij zolang mogelijk genieten van een prachtige bloemenzee?! Bloombol stelt unieke mengsels samen en verkoopt deze uitsluitend online in verschillende maten pakketten. Zo ben jij verzekerd van een prachtige bloemenzee in jouw tuin! Er zijn twee seizoenen per jaar namelijk de voorjaarsbloeiers (tulpen) en zomerbloeiers (dahlia’s). Hoe zorg je er nu voor dat beide seizoenen succesvol zijn?

  • +800%
    ROAS
  • +3
    Landen actief

BESCHIKBARE DATA

Reward heeft hier de oplossing voor bedacht. Door op een optimale manier gebruik te maken van beschikbare data hebben we de algoritmes van Google en Facebook/Instagram aan het werk gezet. Allereerst hebben we de campagnestructuur op Google dusdanig opgezet, dat we in dezelfde campagnes twee groepen hebben gemaakt, zodat we met 1 groep volledig kunnen focussen op de voorjaarsbloeiers en met de andere groep op de zomerbloeiers. Zo kunnen we gemakkelijk switchen per seizoen en behouden we de belangrijkste data in de campagne. 

UNIEKE STRATEGIE

Voor Facebook/Instagram hebben we optimaal gebruik gemaakt van pixel. De pixel kun je zien als een stukje code op de website die verschillende gebeurtenissen onthoud van bezoekers: zoals het toevoegen van het product aan een winkelwagen of het doen van een aankoop. Toen wij zagen dat de data binnen deze pixel sterk genoeg was, zijn we begonnen met het opzetten van onze unieke strategie. Met deze strategie zeggen we tegen het algoritme van Facebook/Instagram: “Ga voor Bloombol opzoek naar mensen die lijken op de mensen die een aankoop hebben gedaan”. Het algoritme gaat dan op basis van de pixel data doelgroepen samenstellen die we kunnen gebruiken voor de campagnes. 

CONVERSIES EN TRACKING

Bij Reward vinden we het super belangrijk om inzicht te geven in wat wij opleveren. Hiervoor is het uiterst belangrijk om, vóór we gaan adverteren, eerst zorgen dat de conversies en tracking op de juiste manier is ingesteld. Hiermee geven we niet alleen inzicht aan onze klanten, zoals Bloombol, maar kunnen we ook slim gebruik maken van de data. Benieuwd wat we kunnen bereiken met onze slimme strategieën voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op.

Wil jij ook online groeien?