Pinterest advertising

Pinterest Advertising

Pinterest is een visuele zoekmachine waar mensen
actief zoeken naar tips, ideeën, inspiratie.
Pinterest Advertising

Adverteren op Pinterest

Pinterest is een visuele zoekmachine waar mensen actief zoeken naar tips, ideeën, inspiratie en oplossingen in de vorm van afbeeldingen en dit opslaan op persoonlijke borden (moodboards). Dit kan gaan over allerlei verschillende onderwerpen. Met zo’n 3,5 miljoen gebruikers in Nederland is het platform net zoals bijvoorbeeld Facebook en Instagram zeer geschikt om op te adverteren. 

Pinterest Ads worden tussen de ‘normale’ pins getoond waardoor gebruikers geïnspireerd worden door jouw uitingen.

 

Wat is Pinterest Advertising?

Pinterest Advertising is een betaalde manier om een pin van jouw bedrijf of merk onder de aandacht te brengen bij jouw doelgroep. Deze betaalde pin komt op de feed van jouw doelgroep terecht en zorgt voor meer verkeer, leads en uiteindelijk meer verkopen. Design is bij Pinterest heel erg belangrijk. Het is namelijk een platform waar de gebruikers voornamelijk inspiratie opdoen. Daarom is het belangrijk dat de advertentie op Pinterest er aantrekkelijk uitziet. Daar helpen wij jou graag mee!

 

Zoekmachine optimalisatie SEO

Vragen over Pinterest advertising?

Neem contact op met onze social advertising specialist Laura!

Voordelen van adverteren op Pinterest

Pinterest is het platform dat bekend staat als digitaal prikbord. Pinterest advertising heeft verschillende voordelen. Ten eerste wordt jouw advertentie op een manier weergegeven waardoor het niet direct op een advertentie lijkt. De Pinterest Ads komen bij de gebruiker namelijk tussen de andere pins te staan. Dit maakt adverteren via Pinterest niet storend voor de gebruikers en zullen ze sneller op jouw advertentie klikken.  Een ander voordeel is dat de gebruikers van Pinterest over het algemeen een actieve doelgroep is. Ze zijn op zoek naar inspiratie en zijn dus echt actief en gericht op zoek. Daarnaast is Pinterest gericht op visuele content waardoor de de advertenties aantrekkelijk kunnen worden gemaakt met afbeeldingen en video’s. Ten slotte kan Pinterest advertising goed gericht worden op een specifieke doelgroep op basis van hun interesses, demografische gegevens en andere factoren.

 

 

Soorten Pinterest Ads

Binnen Pinterest zijn er een paar verschillende manieren om je advertenties te laten zien. Van afbeeldingen en video’s tot carrousels. Elke manier van adverteren op Pinterest heeft zo zijn voordelen.

Ten eerste kan je ervoor kiezen om jouw Pinterest advertentie vorm te geven als een normale pin. Op deze manier ziet jouw advertentie er hetzelfde uit als een normale pin die de gebruikers op het platform zien. Het enige verschil is dat er bij jouw advertentie een gesponsord-label komt te staan. Daarnaast kunnen Pinterest ads  worden vormgegeven als video’s. Dit houdt ongeveer hetzelfde in als de gesponsorde pin, maar dan in video vorm. Dit kan zowel op dezelfde grootte als een pin, maar kan ook breder waardoor de advertentie meer opvalt. Ook is het mogelijk om je advertenties in een carrousel vorm te geven. Hiermee worden er in één keer meerdere afbeeldingen getoond waar mensen doorheen kunnen vegen. Ten slotte kan je voor winkeladvertenties kiezen. Deze advertenties op Pinterest linken meteen naar je webshop. Ze zijn op het gebied van uiterlijk vergelijkbaar met de pins.

 

Haal meer leads uit je Pinterest campagnes

Wil jij graag meer leads halen uit je Pinterest campagnes? Bij Reward weten we als geen andere hoe dit moet! Wij maken een krachtige advertentiestrategie voor jouw bedrijf en zorgen daarbij ook voor de perfecte uitvoering van deze strategie. Zonder de juiste strategie gooi je als bedrijf of organisatie veel geld weg met adverteren op Pinterest. Onze specialisten helpen je graag met het opzetten van een converterende campagne!

 

social-advertising

Adverteren op Pinterest?

Meer informatie over adverteren op Pinterest? Wij nemen graag de mogelijkheden met je door.

    Wil jij ook online groeien?