Het verhaal achter Reward
Hoe het allemaal begon
In oktober 2019 zette Theodoor de eerste stap met Burocontent, gevestigd in een pand in Noordwijk. Niet veel later kwam Jack in datzelfde pand werken. Na wat wisselingen van werkplekken, belandden Jack en Theodoor samen in één werkruimte.
Theodoor richtte zich vooral op content en social media, terwijl Jack zich meer bezighield met Google en development. Hoewel ze elkaar nog niet kenden, zagen ze al snel de potentie van een samenwerking. Ze besloten hun krachten te bundelen en werkten steeds vaker samen.
“Vanaf dat moment zijn we samen gaan bouwen en maakten we in 2023 de overstap naar een nieuwe naam. Dat viel ook samen met de verhuizing naar ons nieuwe pand”, vertelt Theodoor.
Want met de uitbreiding van het team groeide ook de kennis en het aanbod van diensten. Burocontent dekte niet langer de volledige expertise, en dus was het tijd voor een nieuwe naam, een nieuw pand en een frisse uitstraling.
“In het najaar van 2023 lanceerden we onze nieuwe naam en huisstijl: Reward. Online marketing loont.”
De weg van het ondernemerschap
Na vijf jaar onderweg te zijn, kijken Jack en Theodoor nog even terug op hun beginperiode. “Het is nu eigenlijk uitdagender dan toen we begonnen,” lacht Jack.
Theodoor herinnert zich goed het moment dat ze besloten om te groeien: “Er kwam een grote ruimte vrij in het pand waar we toen zaten, en we vroegen ons af: blijven we op deze manier doorgaan of gaan we uitbreiden?”
Die keuze leidde uiteindelijk tot groei en succes. Voor hen zijn uitdagingen geen obstakels, maar kansen.
Hoewel ze inmiddels directeuren zijn, blijven Jack en Theodoor betrokken bij het dagelijkse werk. Jack stort zich graag op de technische kant en de kwaliteit, terwijl Theodoor energie haalt uit sales en de financiën. “Het werkt zo goed samen,” beamen ze beiden.
Over klanten
Reward biedt een compleet pakket aan online marketingdiensten voor een divers klantenbestand. “Dat zorgt ervoor dat ons werk altijd afwisselend is,” vertelt Jack enthousiast. Theodoor voegt daaraan toe: “Een langdurige, duurzame relatie met onze klanten opbouwen; dat is misschien wel het leukste aspect van ons werk.”
Een mooi voorbeeld is Ben Borst, een klant die ooit begon met enkel social media-beheer bij Burocontent, maar nu het volledige dienstenpakket afneemt. “Dat voelt toch een beetje als ons kindje,” zegt Jack trots. “We gaan zorgvuldig met al onze klanten om, dat vinden wij heel belangrijk.”
Wat hen onderscheidt van andere bureaus? “We zijn duidelijk, eerlijk en werken hard, maar met een nuchtere houding,” legt Jack uit. Theodoor vult aan: “Aandacht voelt beter en maakt het verschil.”
“Het contact met klanten is persoonlijk en direct: “We bellen, we zijn aanwezig, we begrijpen de klant. Zo komen we samen verder.”
Terug- en vooruitblik
De afgelopen jaren hebben laten zien dat hun aanpak werkt. Maar, zo benadrukt Theodoor: “We moeten wel scherp blijven.” De ontwikkelingen in de online marketingwereld gaan snel, en Reward wil daar continu op inspelen. “We omarmen alles wat er rondom AI gebeurt,” zegt Jack. Hun multimedia team krijgt de ruimte om creatief en innovatief te werken.
“De nieuwe manier van werken en de campagnes die we ontwikkelen, moeten staan als een huis,” aldus Jack.
De mannen blijven altijd vooruitkijken, maar nemen ook tijd om te reflecteren op hun groei. “We zijn echt uit die pioniersfase en runnen nu een onderneming met een heel team. We moeten oog blijven houden voor onze mensen,” vertelt Theodoor.
Maar het gaat niet alleen om het interne team: er wordt ook gewerkt aan certificeringen zoals ISO9001 en ISO27001. Daarmee wordt ook de kwaliteit naar buiten toe gewaarborgd.
Visie op de toekomst
Het nieuwe pand biedt ruimte voor groei, met 28 werkplekken die Jack en Theodoor graag gevuld zien in de toekomst. “Het is niet ons doel om zo groot mogelijk te worden, maar we zijn een dienstverlenend bedrijf en hebben altijd mensen nodig,” zegt Theodoor.
Internationale expansie is iets waar Jack zich op richt. “We hebben al een netwerk in Duitsland en Frankrijk, en ik zie graag een uitbreiding naar Spanje en Italië,” deelt hij.
“Het is niet ons doel om daar fysiek aanwezig te zijn, maar over 5 jaar willen we het internationale netwerk wel uitgebreid hebben over meerdere landen."
Tot slot
Beiden halen nog steeds veel energie uit hun werk. “Laptop open, kop koffie erbij, campagnes doorlopen, dat maakt me blij,” lacht Jack. Maar het mooiste blijft toch het resultaat. “Soms kan een kleine aanpassing in bijvoorbeeld een aanvraagformulier al een groot effect hebben op de aanvragen,” vertelt Jack enthousiast.
Theodoor is meer van het grotere geheel: “Als het team goed draait, klanten tevreden zijn en we samen mooie resultaten neerzetten, dat geeft me energie.”
De plannen voor de toekomst blijven volop in ontwikkeling, waaronder de Reward Academy, waar ze klanten willen uitnodigen voor trainingen en netwerkuitbreiding. “Er is genoeg om naar uit te kijken,” besluit Theodoor. Stay tuned!